Iskola előkészítő foglalkozás

Iskola előkészítő foglalkozás

Mi az iskolaérettség?

Az iskolaérettség fizikai és pszichés alkalmasságot jelent az iskolai elvárásoknak való megfeleléshez. A gyermek akkor fogja sikeresen venni az iskola által támasztott követelményeket ha a képességek megfelelő fejlettségi szintjével rendelkezik.

Mi történik a foglalkozások során?

A foglalkozások során az egyes részképességek fejlesztése történik a gyermekek életkori sajátosságaihoz igazodva, játékos formában.

Amennyiben a felsorolt tünetek közül több is jelen van felmerül az iskolaéretlenség gyanúja.

Egyéni ár

6000 Ft / alk.

Csoportos ár

3750 Ft / alk.

Kiket várunk?

Iskolaéeretlenség tünetei:

  • bizonytalan a test felépítésében.
  • nehezen tájékozódik a térben
  • ügyetlen a mozgásos játékokban
  • nem megfelelő a ceruzafogása
  • szegényes a  szókincse
  • nyelvtanilag helytelen mondatokat használ
  • nehezen jegyez meg dolgokat
  • figyelme könnyen elterelődik
  • nem érti a hallott szöveget
  • nem rendelkezik megfelelő szintű kudarctűrő képességgel
További tünetek
  • Emberábrázolásnál rossz helyre rajzolja a testrészeket, rajza szegényes.
  • Nem tud tájékozódni saját testén.
  • Nem tudja milyen a karkulcsolás, keresztbe tenni a lábát.
  • Nem tud homorítani, domborítani.
  • Elforgatja a papírt.
  • Elfordulva ül a széken.
  • Nem tudja végigkövetni az olvasott sort.
  • Kialakulatlan lateralitás (oldaliság) jellemzi.
  • Nem tudja saját magát megítélni a térben, ezért bizonytalanul mozog.
  • Téveszti az irányokat
  • Gyakran éri őt baleset.
  • Névutókat, téri-, síkbeli relációkat hibásan alkalmaz.
  • A gyermek mozgása diszharmonikus.
  • Csetlik – botlik, semmit nem mer kipróbálni.
  • Gyakran elesik, lábai összeakadnak.
  • Nem tud egylábon szökdécselni.
  • Nem tud a lépcsőn váltott lábbal menni, illetve hátrafelé járni.
  • „Furcsa” a testtartása.
  • Kapkod, nehezen öltözik.
  • Csecsemőkorban kimaradt a kúszás, mászás.      
  • Egymástól függetlenül nem tudja mozgatni végtagjait
  • Nem tud gombolni, cipzárt felhúzni, cipőt befűzni, megkötni.
  • Rajzolásnál vonalvezetése bizonytalan, vágása bátortalan
  • Túl gyenge/erős nyomaték.
  • Írása görcsös, kusza, egyenetlen, szaggatott. A betűk a vonalközből kilógnak.
  • A számok a négyzetből kilógnak.
  • Száj izomműködése renyhe: nem tud fújni, cuppantani.
  • Szemkörnyéki izmok területén probléma (képtelen tekintetét rögzíteni, szemmel fixálni, tárgyakat követni.)
  • Gyakran visszakérdez, megerősítést vár.
  • Nyelvtanilag helytelen mondatokat használ.
  • Nehézkes a mondatalkotás, egyszerű társalgást sem tud folytatni.
  • Nehezen tanul verseket, dalokat
  • Nem tud szótagolni
  • Nem tudja megállapítani, hogy hol hallja az adott hangot a szóban
  • Nem tudja érthetően elmesélni élményeit nem szívesen hallgat mesét, tartalmát nem tudja visszamondani
  • Nem tudja megkülönböztetni az alakot a háttértől azonosságot-különbözőséget nem ismer fel
  • Nem rendelkezik elegendő ismerettel az őt körülvevő világról
  • Nem ismeri fel az összefüggéseket
  • Nem tud következtetéseket levonni
Időpontot kérek

Kapcsolat

Keressen minket bátran:

Telefonon hétfőtől péntekig 8-19 óra között vagy üzenetben az alábbi mezők kitöltésével éjjel-nappal.

Minden üzenetre néhány órán belül válaszolunk.

Kapcsolatfelvétel üzenetben

Elérhetőségeink