Logopédia

Megkésett beszédfejlődés terápiája

Mi a megkésett / akadályozott beszéd- és nyelvi fejlődés?

Megkésett/akadályozott beszédfejlődésről akkor beszélünk ha a gyermek ép érzékszervekkel, ép intelektussal rendelkezik, megfelelő beszélő környezet veszi körül ennek ellenére a beszéde csak később vagy nem indul meg, 2-2,5 éves korra nem birtokol 70 szavas szókincset, aktívan nem használ rövid szókapcsolatokat.

Mi történik a logopédiai terápia során?

A megkésett beszédfejlődés terápiája öt nagy terület fejlesztésére irányul, melyek a beszéd- és a nyelv, mozgás, emlékezet, gondolkodás, és a figyelem.
A terápia kezdeti szakaszában a beszédre irányuló figyelem fejlesztése, a beszédkedv felkeltése történik. A szókincs bővítése és a nyelvtani rendszer elsajátítása végigkíséri a terápiát.
Mivel a gyermekek elsődleges tevékenysége a játék mindez játékos helyzetekbe ágyazottan valósul meg.

Kiket várunk?

Ha a gyermek súlyos beszéd- és nyelvi elmaradással küzd, akkor már 3 éves kor előtt logopédus segítségét szükséges kérni.

Várjuk tehát azokat a gyermekeket, akik 2-2,5 éves korban nem beszélnek, vagy szókincsük szegényes, nem éri el az 50-70 szót, nem használnak szókapcsolatokat.

Időpontot kérek

Egyéni ár

6000 Ft / alk.

Csoportos ár

3750 Ft / alk.

Artikulációs zavar (pösze) terápia

Mi az artikulációs zavar?

A beszédhangok helytelen képzése. Két beszédhang felcserélése pl. r helyett l ejtése, beszédhang torzított ejtése, vagy kihagyása.

Mi történik a logopédiai terápia során?

A terapia célja a beszédhangok helyes kiejtésének eljasítítása. Ennek érdekében a szükséges képességek fejlesztése történik játékos formában. A terápia lépései: az auditív észlelés, az artikulációs mozgások fejlesztése, a hiányzó vagy helytelenül képzett hangok kialakítása, rögzítése, automatizálása, ezáltal a beszédbe való beéépítése.

Kiket várunk?

Olyan 5 évnél idősebb gyermekeket, akik egy vagy több beszédhangot helytelenül vagy egyáltalán nem ejtenek.

Időpontot kérek

Egyéni ár

6000 Ft / alk.

Csoportos ár

3750 Ft / alk.

Diszlexia-prevenció

Mi a diszlexia-prevenció?

A tanulási zavarok kialakulása szempontjából jelentős szerepe van a megelőzésnek. Ha már óvodáskorban felvetődik a diszlexiaveszélyeztetettség gyanúja mihamarabb szükséges megkezdeni a fejlesztést, mellyel megakadályozhatóak a tanulási zavarok kialakulása.

Mi történik a terápia során?

A diszlexia-prevenció terápiának lényeges része a sokoldalú képesség-, készségfejlesztés, az olvasás- és írástanítás előkészítése. A terápia fő elemei: a téri tájékozódás fejlesztése orientációs gyakorlatokkal, a hallási figyelem, a ritmusérzék, az emlékezet, a figyelem trenírozása, a beszéd alaki és tartalmi fejlesztése.

Egyéni ár

6000 Ft / alk.

Csoportos ár

3750 Ft / alk.

Kiket várunk?

A diszlexiaveszélyeztetettség gyanúja 5-6 éves korban merülhet fel óvodás gyermekeknél ha ezek közül néhány együttesen jelentkezik:

  • megkésett/ akadályozott beszédfejlődés
  • nehezen induló nyelvi fejlődés
  • mozgásfejlődés késése, később kezdett ülni, járni
  • diszharmónikus mozgás
  • ügyetlenség a kézműves tevékenységekben
  • kusza rajz, görcsös ceruzafogás
  • szegényes szókincs
  • korlátozott beszédmegértés
  • nehézkes verstanulás
  • rossz kifejezőkészség
  • szótalálási nehézség
  • nehezen javítható, elhúzódó pöszeség
  • bizonytalan alak, forma, nagyság, szín felismerés, differenciálás
  • kialakulatlan dominancia, nem egyértelmű melyik a domináns kéz
  • rossz ritmusérzék
  • egyhangú, monoton beszéd
  • amuzikalitás
  • szórt figyelem
  • nem tudja a testrészek neveit
  • nehézkes térbeli és időbeli tájékozódás (téri irányok, napok stb.)
  • nehézkes soralkotás
Időpontot kérek

Diszlexia terápia

Mi a diszlexia?

Diszlexiáról akkor beszélünk ha a gyermek súlyosan alulteljesít az írott szövegek kiolvasásában és megértésében, annak ellenére, hogy ép intelligenciával rendelkezik, megfelelő módszerrel és elegendő mennyiségű gyakorlással zajlott az olvasás elsajátítsa.

Mi történik a terápia során?

A tévesztett betűk újratanítása, a téri tájékozódás fejlesztése,a munkamemória fejlesztése, a nyelvi készség fejlesztése, olvasási gyakorlatok végzése, és a szövegértés fejlesztése.

A sorozatos kudarcélmények hatására magatartási problémák léphetnek fel pl. aggresszió, az iskolai munkát zavaró viselkedés, iskolakerülés, továbbá kialakulhat szorongás, depresszió, visszahúzódás, félelem az iskolától. Lényeges tehát a szakszerű terápia mihamarbbi megkezdése.

A diszlexia mellé gyakran írászavar is társul, melynek tünetei a diszgráfia terápia alatt olvashatóak.

Kiket várunk?

Azokat az iskolás korú gyermekeket, akikre az alábbi tünetek közül egy vagy több jellemző:

  • lassú olvasási tempó
  • betűtévesztések pl. betűcserék, betűkihagyások, betűbetoldások
  • hosszabb szavak érthetetlenné torzítása
  • a betűk sorrendjének, az olvasás irányának felcserélése pl. kép-pék
  • szövegértési nehézség
  • a gyenge szövegemlékezet
  • nehézkes verstanulás
  • szegényes szókincs
  • későn kezdtek beszélni
Időpontot kérek

Egyéni ár

6000 Ft / alk.

Csoportos ár

3750 Ft / alk.

Diszgráfia terápia

Mi a diszgráfia?

A diszgráfia sokszor a diszlexiával együtt járó tanulási zavar. Írászavar, mely az írásmozgások nehezített kivitelezésében és a helyesírási nehézségekben mutatkozik meg.

Mi történik a diszgráfia terápia során?

A terapia során elsődleges fontosságú az íráshoz szükséges képességek fejlesztése, úgy mint a finommotorika, a grafomotorium, a vizuomotoros koordináció, az akusztikus figyelem, ritmus, az emlékezet fejlesztése, a helyesírás fejlesztése, és a beszédkészség fejlesztése.

Egyéni ár

6000 Ft / alk.

Csoportos ár

3750 Ft / alk.

Kiket várunk?

Azokat az iskoláskorú gyermekeket, akiknél az alábbi tünetek közül egy vagy több fennáll:

  • írás tempója lassú, vagy kapkodó
  • írás rendezetlen, nem igazodik a vonalrendszerhez
  • ceruzafogás helytelen (görcsös, ceruzát erősen nyomja a papírra)
  • betűket, szótagokat kihagy, betold
  • betűk sorrendjét felcseréli
  • gyakori a szavak egybe-illtve különírásának hibája
  • hosszú-rövid hangok megkülönböztetése nehézkes
  • helyesírási problémák
  • gyenge fogalmazás
Időpontot kérek

Beszédészlelés- és beszédmegértés terápiája

Mi a beszédészlelés és a beszémegértés?

A beszédészlelés az a készség, mely lehetővé teszi a gyermek számára, hogy beszédhangokat, a beszédhangok egymáshoz kapcsolódását, hosszabb hangsorokat felismerjen, és képes legyen arra,hogy az elhangzásnak megfelelően megismételje ezeket. Ennek a készségnek köszönhető, hogy a gyermek megtanulja anyanyelve szavainak hangzását és egyre több új szó (hangsor) felismerésére lesz képes.

Beszédmegértésen az elhangzó szavak, szókapcsolatok, mondatok, mondatsorozatok jelentésének, tartalmának megértését értjük. A beszédészlelés tehát nem azonos a beszédértéssel.

Az életkornak megfelelő szintű beszédészlelés biztosítja a gyermek számára az anyanyelv megfelelő elsajátításán kívül, hogy nehézség nélkül tanuljon meg olvasni, írni, idegen nyelvet elsajátítani.

A beszédészlelés és megértés egymást feltételezve és támogatva fejlődik a nyelvelsajátítás során.
Bármelyik sérülése, később zavart okozhat az olvasás tanulásában.

Mi történik a terápia során?

A beszédészlelés fejlesztésének gyakorlatai: a hangsor- és szóismétlés, szógyűjtés, szólánc, hanfelismerés, hangkeresés, hangidőtartamok, hangokból szóalkotás. A beszédmegértés fejlesztése különböző kommunikációs helyzetek teremtésével történik, beszélgetés, mesehallgatás során. Kiemelt szerepe van a szókincs bővítésének.

Egyéni ár

6000 Ft / alk.

Csoportos ár

3750 Ft / alk.

Kiket várunk?

Azokat a gyermekeket, akiknél az alábbi tünetek közül valamely fenáll:

  • érthetetlen, “halandzsa” beszéd
  • makacs, elhúzódó pöszeség
  • kérdésekre nem megfelelő válaszok adása
  • nem veszi észre, ha a nevét mondják, szólítják
  • zavarja mások hangos beszéde
  • szereti, ha a TV hangosabban szól illetve a környezete hangosabb
  • figyelmetlennek, feledékenynek tűnik
  • gyakran visszakérdez
  • a másik gyereket figyeli, ha szóban közölték, mit kell csinálni
  • nem köti le a figyelmét a mesélés
  • nem tudja megismételni a hallottakat
  • nem képes megtanulni a verseket, dalokat
  • nyelvtanilag helytelen mondatok jellemzik beszédét
  • beszédmegértése vizuális és mozgásos kíséret mellett megfelelő
  • hosszabb szavakban felcseréli a hangokat, szótagokat
  • rendszeresen elfelejti, mi a házi feladat
  • nagyon lassan dolgozik, a másikat figyeli
  • tollbamondásnál lassú, sokat hibázik, szavakat, hangokat felcserél, helyettesít
  • helyesírása gyenge, nem teszi ki az ékezeteket
  • hallás után nehezen jegyez meg dolgokat
  • fejszámolásban gyengébb, mint az írásbeliben
Időpontot kérek

Kapcsolat

Keressen minket bátran:

Telefonon hétfőtől péntekig 8-19 óra között vagy üzenetben az alábbi mezők kitöltésével éjjel-nappal.

Minden üzenetre néhány órán belül válaszolunk.

Kapcsolatfelvétel üzenetben

Elérhetőségeink